Memoriku Sebagai Hamidianz!!

>> Sunday, September 14, 2008

Hamidianz!! Setelah hampir dua tahun berlalu aku meninggalkan sekolah yang aku cintai, iaitu SMKA Maahad Hamidiah..

Adakah kau masih tegak berdiri?? Menjadi sekolah yang cemerlang,gemilang dan terbilang seperti yang selalu cikgu-cikgu kita cakap?

Pelbagai kenangan pahit serta manis yang aku dengan member-member aku lalui sepanjang kami hidup 5 tahun di sana, ada yang pindah mase form 3.. pastu yang tak pindah tu stay la kat sekolah yang tercinta sampai form 5, meninggalkan memori yang sukar untuk kami lupa sampai ke akhir hayat..

Pengalaman dikejar dengan Ustaz Zul,Ustaz Arman, dan paling tak lupe Cikgu Mansor (big boss tu,huu~) serta warden-warden yang lain masih segar dalam ingatan kami semua,hehehe~

Then paling tak boleh blah kami semua buat barbeque kat belakang asrama,makan nasi goreng tu.. pastu wat cucur bawang, lagi satu yang best makan maggi baldi, perghh.. sehingga menjilat ibu jari tu.. ;) yang paling best kami 'fly' malam pegi kedai tengok EPL kat skrin besar, sambil minum gelas besar.. semuanya besar la senang kate..

Ke'tension'an sewaktu belajar kat kelas prep malam memang menjadi lumrah kami pelajar-pelajar kat sane, bukan tension belajar, tapi tension member-member buat bising, hekhek.. siap main kejor mengejor pulak tu.. Tapi bila sampai time periksa tu mulalah semua tekun menghadap buku 24 jam,eh silap.. 2 jam je.. pastu buat bising balik,hakhak! memang havoc la kami satu batch. Tapi Alhamdulillah akhirnya SPM batch kami adalah batch yang berjaya mencipta sejarah sekolah.. tenkiu2.. ;)

Pastu kisah 5/5/2006... siapa ada ingat?? oppsss!! biarlah rahsia kayh.. hehehe.. ;)

Apa-apa pun seperti yang kita selalu dengar, tanpa cikgu maka tak jadilah kita sekarang ni kan.. di atas jasa-jasa beliaulah kita Alhamdulillah berjaya melanjutkan pelajaran di menara gading.
Terima Kasih Guru!!! ;)

Selepas itu mulalah perjalanan baru kami masing-masing ke institut pengajian tinggi sama ada awam mahupun swasta, setiap orang dengan haluan sendiri.. yang paling aku jeles sesiapa yang dapat oversea la sebab aku tak dapat.. hekhek.. takpe2 syukur gak dapat kat Muadzam Shah neyh,huu~ ;)

Ada yang sudah melanjutkan pelajaran ke Mesir, Indonesia, United Kingdom, India, Russia, Republic Czech... Lepas tu tahun depan ke Jepun,Australia dan macam2 tempat lagi kat oversea.. Menggenggam impian dan harapan untuk menjadi seorang yang berjaya dalam bidang yang tersendiri, Semoga mereka berjaya menempuh halangan dan dugaan semasa di sana nanti, kami di sini sentiasa mendoakan kalian ;)

So,selepas belajar kerja, lepas kerja ape lagi.. kawen la.. hekhek.. kita tengok siapa di antara batch kita yang menghantar kad jemputan dulu... jeng3.. hakhak!! ;D

Akhir kalam,memoriku bersama anda semua kawan tetap sentiasa berada di dalam hati sanubariku sehingga ke akhir hayat, insyaAllah kalo dah tue boleh la cerita-cerita kat anak cucu kan,tu pun kalo ingat lagi.. ngehehe..

HAMIDIANZ!!! YOU WILL ALWAYS BE IN MY HEART!!! THANK YOU VERY MUCH!! ;)


5 komentar:

TOXICSNAIL September 14, 2008 at 3:54 PM  

hoho nice post dude
menyingkap memori lama
hehehe
terharu seyh bce
heheh

Anonymous September 14, 2008 at 7:29 PM  

wah comel2x.. sungguh....
huhu article nie..keep on posting..

chepazana September 15, 2008 at 4:49 PM  

uh....membwatkan semua terkenangkan criter lamer....membwatkan kau terasa tua..

KhaliFmUjAhiD September 15, 2008 at 5:04 PM  

eyh2,macm dye tak ngaku tue laks.. uhuhuhu~ ;p

Anonymous September 15, 2008 at 11:22 PM  

wah3 Muiz. ktorg tnggu kad kawen ko lg 5tahun..

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP