Children With Amazing Voices!

>> Monday, March 16, 2009

Sini aku ade beberapa video yang membuatkan korang semua tangkap lentok + syahdu + tak bleyh nak cakap ape-ape la.. Nanty kalo boleh korang pergi balek zaman kanak-kanak korang, aku cabar lawan kesedapan suara dyeorang, kalau boleh jumpe aku, nanty aku blanje teh tarik! ngehehe.. ;D Enjoy guys ;)


Connie Talbot (Britain's Got Talent)




Bianca Ryan (America's Got Talent)



Beautiful Qur'an Recitation by a child (Islamic Also Got Talent)



So, ape pendapat korang tentang ketiga-tiga budak tu lepas dengar?? Sodap tahap maksimum kan! aku pun terpukau dengar kelunakan suare dyeorang tu. Aku tak suroh korang membandingkan antara dyeorang bertiga, just wanna say that suara adalah satu anugerah daripada Allah yang tidak ternilai harganya. Rasenye kalo Connie Talbot ngan Bianca Ryan tu dapat bace Al-Quran, rasenye lagy ramai yang akan terpikat, kerana lagu yang paling sedap adalah pabila kita menyuarakan firman-firman Allah di dalam Al-Quran dengan makhraj & tajwid yang betul ;)

Jadi kepada korang semua, hargailah suara anda kerana ia takkan ada yang kedua, sedangkan orang yang bisu pun berusaha untuk membaca Al-Quran, apatah lagy kita yang mempunyai suara yang begitu indah diciptakan oleh Alla s.w.t. Biarlah ape orang nak kate kat suare kita, janjy kita perlu menyuarakan kebenaran dan menindas segala ketidak adilan di dalam hidup ini. Aku bagi satu tips la kalau nak suare sedap. Rajen-rajenkanlah membaca Al-Quran, dan juga berzikir. Tapi niat tu kerana Allah s.w.t. la.. Jangan sebab nak suare sedap jep baru bace Al-Quran, ngee~

p/s: Alangkah indahnya jika dunia ini dipenuhi dengan bacaan Al-Quran pada setiap masa, tempat dan ketika ;)

1 komentar:

khasyikelvin_ March 16, 2009 at 12:43 PM  

salam,
betul tu...
indahkan...lagi2 kalau
bacaannya betul
dengan hukum tajwid dan
tarannumnya~

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP