Tak Mahu Solat? No Excuses!!

>> Monday, April 6, 2009

Kalau tiada kesedaran mengenai kewajipan solat bagi Islam, macam-macam alasan boleh diberi.

Tak sempatlah, karang aku solat tak siap pula kerja aku (pentingkan fardhu kifayah dari fardhu ain)

Takde tempat bersih

Terperangkap dalam jem ni - kalau solat mesti sampai rumah pukul 9 malam...

seluar kotor la (dah tau kotor apasal pakai?)...

Kalau solat, tak sempat pasal kena pakai mekap lagi.. (sapa suruh mekap tebal-tebal?)

Serta beribu alasan yang boleh diberi kepada sesama manusia. Tapi apakah Allah akan menerima alasan kita nanti? Bolehkah kita menjawabnya dengan ular besar di alam kubur?

Peringatan untuk diri aku sendiri yang selalu lalai juga. Masing-masing kena ingat lah ok.

Lihat gambar-gambar di bawah ni terasa berdosanya kita semua meremehkan suruhan Allah..







































p/s: terasa kecil dan hina diri ini di sisi Allah jika nak dibandingkan dengan mereka... Insaf?? Maka laksanakanlah perintah Allah..

3 komentar:

MariaFaizal April 6, 2009 at 7:27 PM  

Dik,
Thanks for sharing this.
Akak rasa sangat insaf.

nadia rusli April 7, 2009 at 7:58 PM  

subhanallah,tersentuh hati tgk gambar2 nih...huhu.pictures speak louder than words...

KhaliFmUjAhiD April 8, 2009 at 7:21 AM  

mariafaizal: mari kita sama perbaiki dan muhasabah diri kita, agar menjadi seorang hamba Allah yang lebih patuh dan taat, insyaAllah ;)

nadia rusli: but the important thing is action ;)

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP