About A Guy

>> Friday, February 13, 2009

1. Lelaki tidak detail dlm percakapan
Contoh kes: Kakaknye baru saja putus cinta. Biler kite tanyer what's his comment dier just cakap: "Mm..dah nak putus nak wat camne..."

2. Lelaki tahan berjaga sepanjang malam demi hobi


3. Lelaki rela menghabiskan banyak wang untuk peralatan elektronik atau aksesori kereta.


4. Lelaki jarang muncul dengan jambang bunga.

Contoh kes: Dalam filem, sering kita lihat hero mincul tiba2 di rumah lovernya dgn sejambak bunga. Kenyataan nye? huh hampeh!!

Alasan: Sejak awal, otak lelaki lebih mengutamakan hal praktik. kebetulan, hal2 bunga nih tak menarik ruang logik otak mereka. Beli sesuatu yang bakal layu dalam beberapa hari benar2 satu pembaziran-itu tanggapan org lelaki laa kan.

5. Lelaki tidak bergosip

Alasan: Sebenarnya lelaki juga bergosip. Tapi cara dan gaya mereka bergosip tidak sejelas kita dan juga tidak pada saat objek yag nak digosip berada dekat situ. Kalau mereka punya masalah dengan seseorg, biasanya mereka menyelesaikannya, atau melupakannya.

6. Lelaki selalu mengaggungkan IBU mereka.
Alasan: Bagi lelaki, ibu mereka merupakan wanita ideal dan inti dari hidup mereka. Lelaki juga belajar mengenal rasa melindungi dari hubungan kedua orang tuanya, bagaimana ayah mereka melindungi ibunya. Makanya, tak perlulah mintak dia persoalkan apa apa ttg ibunya.

7. Lelaki sanggup menyimpan semua edisi Terhad komik, cd, jeans, jam tangan dan apa saja!

Alasan: Berbalik kepada asal mereka sebagai pemburu, lelaki senang menghimpun persediaan keperluan mereka sebanyak mungkin. Mereka selalu berwaspada bakal diadili lelaki lain, sehingga tidak hanya mengekar kuantiti, tapi juga kualiti yang dimilikinya. Bagi mereka, punya sesuatu yang boleh dibanggakan adalah prestasi tersendiri yang dapat memacu ego mereka.

8. Lelaki Senang melihat wanita memakai skirt pendek(mini skirt)-asalkan bukan kekasihnya.


p/s: So guyz, any comment?? pompuan pun kalo nak komen bleyh gaks, lalala~ ;)

6 komentar:

MonxtaGERL February 13, 2009 at 4:13 PM  
This comment has been removed by the author.
syaza February 13, 2009 at 4:33 PM  

adakah sy lelaki??
sy menyimpan semua edisi terhad komik, cd, jeans dan jam especially..huhu..
=.="

.Nana. February 13, 2009 at 9:14 PM  

8. Lelaki Senang melihat wanita memakai skirt pendek(mini skirt)-asalkan bukan kekasihnya.

p/s : khalifmujahid,sila jelaskan no 8 ni...

KhaliFmUjAhiD February 14, 2009 at 4:54 PM  

monxtagerl: owh yeah.. but not all guyz kayh, ngee~

syaza: mungkin kowt,hahaha.. takde la.. u still a girl,dont wory kayh ;)

nana: mungkin btowl mungkin tak, tengok jenis laki la,huhu~

Anonymous February 19, 2009 at 4:24 PM  

haha.
guys yg sy kenal lg dahsyat suka ngumpat.
dunia an.

ZrH abadi... March 5, 2009 at 3:03 PM  

8. Lelaki Senang melihat wanita memakai skirt pendek(mini skirt)-asalkan bukan kekasihnya.


tak stuju...
ini lelaki yang tiada sekelumit iman dihati....
ana selalu marah kalau wanita itu terlalu seksi..
kenapa tak terus tayang satu badan tanpa seurat benang?
mudah bukan??
malu?
huh...
tapi nampakkan peha tak malu..
astagfirullahh...
ana hanya berpendapat..
ana tidak mengutuk...
ana hina
ana jahil
wallahualam

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP