Aku Hairan..

>> Monday, February 16, 2009

Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa dia akan mati, tetapi masih ketawa.

Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa dunia akan binasa, tetapi masih mencintainya.

Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa semua perkara terjadi menurut takdir, tetapi masih bersedih kerana kehilangan sesuatu.

Aku hairan melihat orang yang sudah tahu bahawa di akhirat ada perhitungan, tetapi masih sibuk mengumpulkan harta.

Aku hairan
melihat orang yang sudah kenal dengan neraka, tetapi masih melakukan dosa.

Aku hairan
melihat orang yang sudah mengenal Allah dengan yakin, tetapi masih mengingat selainNya.

Aku hairan
melihat orang yang sudah mengenal syaitan sebagai musuhnya, tetapi masih mahu mematuhinya.
Usman Ibn Affan r.a.


p/s: Neyh aku lagi hairan, Bush ngan Obama orang yang same ke?? yang paling gempak gambar tengah-tengah tu.. Ngee~

3 komentar:

Unknown February 16, 2009 at 10:46 PM  

sy hairan juga.
hairan melihat ade sesetgh org yang da tao salah, tp melakukan ksalahn itu, malah, menuduh dan memarahi org laen yang melakukan ksalahan ituh =(

i knoe that i'm not perfect ;(

KhaliFmUjAhiD February 17, 2009 at 12:34 AM  

miss crappy: kadangakala ego seseorang itu mengatakan bahawa dyeorang tu betul walaupun hakikatnya secara terang-trangan salah,tapy ape pun crappy, pegang pada satu jep, berani kerana benar, takut kerana salah ;) pedulikan jep ap orang len kate..

Anonymous February 19, 2009 at 11:13 AM  

weh mne ko dpt gmbr ni..gempak2 hak2

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP