Raya @ Rumah Al-Hidayah

>> Thursday, October 23, 2008

Salamz Alaik!!

We're all in this together ;)

Wah2, ceria sungguh semua orang kat dalam tu kans, lagi2 yang pakei baju melayu biru tu.. hakhak! ;D Haa.. inilah gambar aku dengan geng-geng trainerz aku beraya kat Rumah anak yatim Al-Hidayah kat Muadzam Shah, actually dah lame dah buat, mase 11 Oktober (Sabtu) hari tu, tapi gambar-gambar dan videonye aku baru dapat, so sekarang baru nak post kat dalam entry terbaru aku neyh, ngee~

Kitorang start datang beraya dari 10 Oktober (Jumaat) petang tuh, lepas solat jumaat je kitorang semua bertolak ke rumah adik-adik neyh yang bertempat di belakang hospital Muadzam Shah. Jadi pada petang Jumaat tu kami semua bergotong-royong buat ketupat, masak lemang, masak rendang, main dengan dyeorang dan macam-macam lagi la aktiviti yang best yang kiteorang buat,huahuahua.. Then malam tu kitorang sume pakat-pakat tengok citer takbir suci 3 kat Astro Ria, ke Astro Prima ek? lupe laa.. hekhek.. Iye la nak main bunga api ade seorang hamba Allah tu lupe bawak, tertinggal kat rumah katenye. Ape boleyh buat kan, lagipun mercun kan berbahaya, betul tak adik-adik?? lalala~ Lepas habes layan syahdu tengok cerita tu, kami pun berangkat tidor di sana.


iklan di pagi raya ;)

Maka selepas itu muncullah hari-hari yang dinantikan, iaitu sambutan hari raya!!! So, selepas kami semua solat subuh berjamaah, kami semua bersiap-siap pakai baju raya yang palin hensem dan cun melecun gitu.. Kami berkumpul di rumah Kak Ila dan masuk-masuk jep memang happening jgak la siap ade lagu raye lagy semua, ehehehe~ After that kami semua membuat ucapan hari raya sambil bermaaf-maafan bermula daripada Kak Ila iaitu penjaga bagi Rumah Al-Hidayah dan selepas itu kami dan adik-adik bergilir memberi ucapan, time tu sedih bercampur baur dengan ceria ada sekali dalam suasana yang susah kita dapat kat mana-mana pun.

Nabi SAW bersabda, ”Barangsiapa di antara kaum Muslimin yang menanggung makan dan minum (memelihara) anak yatim, maka Allah akan memberikan kecukupan penghidupan baginya dan mengharuskan dia masuk syurga, kecuali dia melakukan dosa yang tidak terampunkan.” (HR Tirmidzi dari Sahl bin Sa’ad).

Kami semua bersalam-salaman sesama adik-adik serta trainerz dan dari situ kami juga dapat merapatkan ukhwah yang tidak akan terbentuk jika kita tidak mengenali mereka, bak kata pepatah "tak kenal maka tak cinta". Sebelum makan kitorang mengadakan sesi memberi duet raya oleh Abang Muizz dan Kak Ismah! Wah2 happy betul dyeorang dapat duet raye, takpe la rezeki dyeorang kans, nanty kite mintak laks duet raye kat Kak Ila, hekhek.. Lepas semua selesai dapat duet raya ape lagi, makan la.. semua stok melantak habes-habesan jep, tiada satu pun sisa-sisa yang tertinggal, hekhek.


sesi memberi duet raya!!

Di sini adalah sedikit sebanyak gambar-gambar ketika majlis hari raya kat sane berlangsung, so enjoy! :)







Ini adalah senarai nama-nama trainerz yang menjayakan majlis jamuan hari raya di Rumah Al-Hidayah:-
Lelaki:
Abang Muizz (Me)
Abang Aliph
Abang Rizal
Abang Yusry
Abang Syafiq
Abang Alif

Perempuan:
Kak Lin
Kak Ismah
Kak Masyitah
Kak Hidayah
Kak Raida

So, sebelum mengakhiri entry kali ini sila tatapi rakaman ucapan hari raya daripada kami Trainerz dan juga Rumah Al-Hidayah, sekian wassalam.. ;)





p/s: sempat lagy beraya sakan walaupun final exam nak dekat, huahuahua...

2 komentar:

Anonymous October 23, 2008 at 11:04 PM  

salam..
video xtgk lg sbb sgt lah lmbt..
komenku adlh jumaat n sbtu itu adlh sgt membhgiakan..
puas ati pon da gak sbb tgk adik2 tuh hepi gle cuz nih 1st time diorg rye ngan org luar aka trainers..
rindu la nk jmpk adik2 tuh lg tp xda transport ssh sket..
kalo da org nk pg jgn lpa ajk ak skali ta0..

KhaliFmUjAhiD October 23, 2008 at 11:23 PM  

uhuu~ takpa kite bnyak masa lagy kat muadzam.. so bleyh la lawat dyeorang ble2 mase jep ;)

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP