Hari-Hariku Di Langkawi

>> Wednesday, December 17, 2008

Salamz Alaik!!


Minggu lepas aku dengan family aku ambik kesempatan cuti sekolah neyh untuk pegi cuti-cuti Malaysia ke salah satu tempat tumpuan pelancongan iaitu Langkawi!! Sebuah pulau yang bebas cukai dan juga menjual coklat yang murah! hekhekhek.. Percutian yang memang gempak sekali, kitorang book kat hotel Pelangi Beach Resort selama 3 hari 2 malam bermula pada Khamis (11/12/08) untill Sabtu (13/12/08). Actually dah lama aku ngan family aku tak kuar cuty same-same, maklumlah masing-masing mempunyai agenda yang perlu dilaksanakan, yang kerja kene kerja, yang belajar kena belajar, huu~ So masa ini sajelah yang boleh kami satu family berkumpul dan bercuty sambil menikmati keindahan alam ciptaan Allah s.w.t. Alhamdulillah ;)

Antara tempat yang jady tumpuan kitorang adalah Gunung Mat Cincang, iaitu tempat yang best kalau naek kereta kabel, sampai boleh tengok sempadan Thailand tu kalau kat atas puncak gunung tu! After that kitorang mengambil package Island Hopping yang membawa kami sekeluarga ke Tasik Dayang Bunting, tasik yang masih bersih, boleh naik bot, dan menjadi tumpuan mat-mat salleh nak buat sunbathing, hekhek. Lawatan kitorang tak berkahir kat situ jep, lagi satu tempat yang tak boleh miss ialah Waterworld Langkawi! Tempat semua penguin Malaya berkumpul,huahua. Last skali mak aku ajak pegi shopping-shopping kat pekan Kuah. So, ape lagy, aku pun memborong coklat la, macam-macam jenis coklat yang sodap jady habuan aku, hekhek.. MasyaAllah nafsu-nafsu, huu~

Kalau hendak dilihat dari segi pekhidmatan pelancongan, eveything was great! Aku kasik 5 bintang la, tapi yang paling aku tak berkenan adalah penjualan arak yang berleluasa di kawasan Langkawi tu, actually sekarang semua tempat jual arak macam tempat kedai runcit jep, tapi kat hotel tempat aku duduk tu, dalam peti ais dah siap ada tersedia tin-tin Carlsberg. Kalau aku hati syaitan memang dah teguk dah, tapi alhamdulillah Allah menguatkan iman aku untuk mengelakkan dari perkara-perkara sebegitu. Memang aku tahu mat salleh memang ramai datang melancong kat situ, dan minuman harian diorang arak. Tapi perlu ke kita menggadaikan Islam semata-mata untuk mengikut kemahuan mereka? Bak kata Pak Lah "Malaysia adalah negara Islam contoh!" tapi kat mana contoh yang kita boleh nampak kat situ??

"Wahai orang-orang Yang beriman! Bahawa Sesungguhnya arak, dan judi, dan pemujaan berhala, dan mengundi nasib Dengan batang-batang anak panah, adalah (Semuanya) kotor (keji) dari perbuatan syaitan. oleh itu hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya" (Al-Maidah:90)

Another story bila aku dengan family aku makan kat salah satu restoran kat sane, memang kat situ bebas la dari penjualan arak, tetapi aku ada nampak ade mat salleh neyh oder Carlsberg, ingatkan pelayan tu nak cakap la "Sorry, we dont serve that drink". Rupa-rupanya pemikiran mereka memang meleset, sebab apa?? Iyela, apa yang aku nampak dyeorang sanggup pergi kat kedai seberang jalan pastu beli tin Carslberg untuk mat-mat salleh tu, ade tak ke otak terencat macam tu? Sanggup menggadaikan maruah Islam semata-mata untuk melariskan jualan, sungguh tak patut sekali.

Sungguh lemah diri aku ini kerana tidak ada kekuatan untuk menegur mereka, takpe tunggu aku jady PM, tengok la macam mane aku buat, hekhek. Apa-apa pun kami sekeluarga mengabiskan holiday dengan jayanya. Bak kata Nora Danish, "Yang penting kita enjoy!" Sila nikmati gambar-gambar sepanjang kitorang ade kat langkawi, sorry lambat upload, huu~



p/s: Nanty aku lawat lagy ekh Langkawi ;)

3 komentar:

eMiNz December 19, 2008 at 1:58 AM  

huhu..
mmg xdpt dinafikan
mmg negara kita ni
makin tersasar jauh
dari landasan sebenar
sbg negara islam.
tp SETIAP dari
kita kne sntiasa
brusaha utk mngubahnya kembali..
semarakkan smangat di hati..

Hanya gerhana,
bukan terbenamnya matahari,
Yakinlah dengan kebangkitan islam.

(61:13-14)

Anonymous December 19, 2008 at 1:59 PM  

bestnya dapat pergi melancong ek..saya kat sini memerap kat rumah jek.. =p

syakirahmn December 26, 2008 at 8:10 PM  

pulau dayang bunting seronok,lg2 naek bot laju die. huhu XD

just reading ;)

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP