Kisah Yang Tiada Penghujungnya..

>> Wednesday, November 19, 2008

Tersebutlah satu kisah apabila seorang boss hendak mengadakan kerja outstation, kita hayati perbualan ini...

Boss
berkata kepada Secretary
: Kita akan outstation selama seminggu, jadi aturkan segalanya.

Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan outstation, awak pandai2 jaga diri nanti...

Suami
menelefon Buah Hatinya
: Isteri saya akan outstation selama seminggu, jadi mari kita habiskan masa bersama-sama...

Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya kene bekerja selama seminggu, jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen...

Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk, untuk seminggu saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan masa bersama...

Atuk (the 1st boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tuh...

Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah membatalkan outstation tu...

Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya.

Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase.

Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk.

Atuk
menelefon Secretary
: Jangan risau, minggu ni kita outstation. Jadi uruskan semuanya...

Next, sila sambung sendiri kayh, sebab kita tak tau sampai bile nak habes, huhu~



Mungkin entry di atas agak lawak, tetapi terpulang pada diri anda sendiri untuk memahaminya secara halus. Samada dari sudut negatif atau positifnya. Saya yakin masing-masing ada pemikiran dan kefahaman tersendiri. Walaupun kita bersantai, tapi biarlah santai kita ini ada nilainya ;)

p/s: Hidup ini walaupun indah, tapi dikelilingi penuh dengan dugaan dan cabaran, bergantung pada kita bagaimana hendak menyelitkan keindahan itu di tengah-tengahnya.

0 komentar:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP