Kenangan : Sebuah Diari Kehidupan

>> Saturday, November 22, 2008

Salamz Alaik!!


Bergelarnya kita sebagai seorang insan, pasti ada kenangan dalam kehidupan kita, tidak kisah la yang manis, pahit, suka, duka, dan macam-macam lagi. Mungkin kenangan itu adalah berkenaan dengan kisah cinta korang, ataupun kejayaan korang dalam peperiksaan UPSR, PMR, dan SPM, atau mungkin sekali mase korang ditinggalkan kekasih. Setiap apa yang kita lalui adalah kenangan juga walaupun ia sudah dilupakan, kerana ia pasti akan tersemat di dalam dairi hidup kita sehingga ke akhir hayat. Alhamdulillah, hari ini dapat lagi aku berbakti dengan adik-adik aku yang tersayang dan menambahkan satu lagi muka surat di dalam dairi kehidupan aku.

"Hidup biarlah berbakti walaupun tidak dipuji"

Alkisahnya begini, pagi tadi [Sabtu (22 Nov)] aku follow mak aku ke Asrama Anak-Anak Yatim Darul Takwa sebab syarikat (RNZ) tempat dye keje ade buat program gotong royong kat sane. Lokasinya terletak kat Sungai Besi (berhadapan Pangsapuri Permai), pangsapuri tu pun aku tak tau kat mane, aku tulis pun ikut sign board yang ade kat gambar tu jep, hekhek. Ape yang aku tau tempatnye belakang dengan LRT stesen Sungai Besi. Rumah anak yatim ini telah menjadi anak angkat kepada syarikat RNZ, so that is why gotong royong ini diadakan sempena perpindahan daripada rumah mereka yang lama kepada tempat yang baru neyh ;)

Seperti kebiasaannya apabila kita bercakap tentang gotong royong mesti la ade kemas-kemas barang, and all that right? Memang betul la itu yang kami buat dari pagi sehingga tengaharinya. Memang syok la adik-adik neyh sebab dapat almari baru dan ruang biliknya lebih selesa dari yang lama.Siap dua lori tu datang hantar barang-barang baru untuk dyeorang, huu~ Memang kenangan yang tak dapat dilupakan di samping itu dapat berbakti untuk masyarakat. Tahniah juga kepada RNZ kerana berjaya menganjurkan program yang begitu bermanfaat seperti ini, semoga kita berjumpa lagi wahai adik-adikku, di sini ada sedikit sebanyak gambar kenangan yang sempat dirakamkan ketika berada di sana ;)



Tapi sebenarnya apa yang aku tak boleh lupekan mase kat situ, ada anak kawan mak aku neyh, dye tanye aku, mase tu aku tengah lepak2 jap lepas penat buat keje. Aku kasi name dye Fatimah (bukan nama sebenar), aku ingat lagi ape yang dye tanye:

Fatimah: Uncle, uncle.. Uncle dah kerja yep??

Perghh, dye cakap aku uncle?? Di hati tu takde la marah ape pun, gua rileks, cool and steady jep, siap tersenyum lagi, sebab dah biase pun orang tanye soalan tu. Tapi tak sangke pulak ade orang tanye mase tu, ngehee.. Dye pun tak pasty gaks sama ada nak panggil abang atau uncle mase tu. Ape boleh buat, itu akibatnya jikalau muka kelihatan lebih tua daripada usia,ngee.. Ok aku letak gambar aku neyh, rase-rase kalau korang tak kenal aku lagi umur aku berapa?


So, pernahkah anda mempunyai dairi hidup anda sendiri??

p/s: Kalau betul dapat teke umur aku, aku blanje dye aiskrim, tapy beli sendiri la, nanty aku bayarkan, ngee.. ;)

3 komentar:

Mr Dee November 23, 2008 at 3:48 AM  

salam ziarah....hahaha...macam kenal

dAkBaiK November 23, 2008 at 9:11 AM  

memang pengalam yg best dapt bantu anak2 yatim.. gotong royong di rumah ank yatim..erm aku xpenah lagi ada pengalaman cam nieh...seuatu hari mungkin..

KhaliFmUjAhiD November 23, 2008 at 11:35 AM  

sufi_belayar: itula cam knal gak.. huu~

dakbaik: dun wory.. insyaAllah ade rezeki dapat jugak la tu pegi ;)

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP